زمین پاک

زمین پاک

تنها تولیدکننده سیستم EDS در دنیا
زمین پاک

زمین پاک

تنها تولیدکننده سیستم EDS در دنیا

ارت الکتریکی یا الکترونیکی سانا صنعت کنزا

دستگاه EDS  جایگزین کامل حفر چاه ارت و با هزینه ای به مراتب پایین تر، راه اندازی در کمتر از 1 ساعت، با قابلیت جابجایی، طول عمر حدودا 3 برابر چاه ارت و ایجاد محیط کم امپدانس (0.5) اهم، در مراکزی از جمله خود پردازهای بانکی (ثابت و سیار)، اتاق های سرور، سیستم های برق اضطراری، سیستم های مخابراتی، تجهیزات ابزار دقیق، تجهیرات آزمایشگاهی و بیمارستانی و غیره به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

سیستم EDS یک سیستم تامین ارت میباشد که جهت تخلیه الکتریکی بدنه مصرف کننده های حساس ازولتاژهای اضافی مانند  ولتاژهای القایی یا الکتریسیته ساکن و همچنین هم پتانسیل سازی آنها با زمین، کاربرد دارد.

مشترک بودن ارت تجهیزات الکترونیکی و ارت تجهیزات الکتریکی، همواره مشکل زا بوده که در این بین بیشترین آسیب به سیستمهای الکترونیکی با حساسیت بالا، ابزار دقیق، IT، سروری و PLC وارد می شود. با توجه به نوع عملکرد سیستمهای الکتریکی قدرت مانند موتورهای الکتریکی همواره دارای نویز و یا در بسیاری دیگر نشتی عادی میباشد و در بدنه تجهیز و ارت جریان پیدا می کند. از موارد آسیب زننده دیگر میتوان به برق دار شدن زمین و در نتیجه برق دار شدن چاه ارت در هنگام بروز صاعقه یا در شهرکهای صنعتی و یا بعضی از صنایع مانند محل های دارای کوره های الغایی و یا معیوب بودن یک تجهیز در شبکه ارتینگ و غیره که همواره صاحبان صنایع و تجهیزات الکتریکی و حساس را متحمل هزینه های سنگین و مشکلات فراوان می کند.

صنایع مختلف تشکیل شده از کارخانه هایی با دستگاههای متفاوت اععم از انواع موتورهای الکتریکی، کامپیوتری، الکترونیکی و مخابراتی

که به طور معمول در طراحی ارتینگ اینگونه محل ها یک شبکه ارتینک متصل به هم ایجاد و تمامی دستگاهها و تجهیزات به یک حلقه چاه متصل میشود ، در اینصورت نویز سیستمهای الکتریکی و موتوری براحتی می تواند بر سیستمهای حساس تاثیر منفی بگذارد، کمترین تاثیر مخرب بر سیستمهای حساس اختلال در عملکرد آنها است.

سیستمهای کامپیوتری، الکترونیکی، ابزاردقیق، سی ان سی، مخابراتی و از این گروه دستگاه ها همواره به نویز حساس بوده و در صورت وجود نویز عملکرد دقیق آنها با مشکل مواجه می‏شود.

 

از طرفی حساسیت اینگونه سیستمها که در ساخت آنها از قطعات حساسی مانند میکروپروسسورها، چیپ ها، کنترلرها و پردازنده استفاده شده است،  باعث می شود که در محیطهای آلوده و نویزی همواره  خطر آسیب دیدگی آنها را تهدید نماید و نیاز است نسبت به حفاظت از آنها، توجه بیشتری داشته باشیم.

  سیستم EDS (ارت مجازی) شرکت سانا صنعت در این گونه موارد به همان اتصال زمین عمومی متصل می شود و ارتینگ تجهیزات حساس را تامین می نماید.

عملکرد سیستم EDS بصورتی است که علاوه بر تخلیه الکتریکی بدنه این سیستمها با کیفیت و دقت بسیار بالا و هم پتانسیل سازی آنها با زمین لوکال، اجازه تاثیر مخرب سیستمهای الکتریکی و موتوری بر روی آنها را نداده و همچنین از تاثیر مشکلاتی مانند برقدار شدن زمین، اشباع شدن زمین  و نویزهای محیطی بر روی سیستمهای حساس جلوگیری می نماید.

این سیستم علاوه بر تامین سیستم ارت مناسب سیستمهای حساس، بعنوان یک محافظ برق قدرتمند و خاص نیزعمل نموده و از آسیب به تجهیزات حساس بواسطه خطراتی مانند اضافه ولتاژهای شبکه برق، شناور شدن نول شبکه و دوفاز شدن برق، اتصال فاز به بدنه و اتصال کوتاه فاز و نول جلوگیری کرده و محیط امن الکتریکی را جهت عملکرد صحیح و حفاظت از سیستمهای حساس و گرانقیمت مصرف کننده را بوجود می‏آورد.

از مزایای این دستگاه می توان به وجود سیستم محافظ ولتاژ برق، بالاترین سطح حفاظت تامین ارت حفاظتی دستگاههای کاربر، قابلیت نمونه برداری و نمایش کلیه پارامترهای برق، امکان ارسال اطلاعات به کاربر از طریق پورت های RS232,RS485,USB, و پیام کوتاه (SMS)، دارای سیستم اعلام خطر بصورت صوتی و نمایشگر گرافیکی و LED اعلان و بسیاری از حفاظت ها و قابلیت هایی که این دستگاه را به یک دستگاه حفاظتی بدون رقیب برای دستگاه های مصرف کننده کاربر تبدیل کرده است.

همچنین مزایایی از قبیل قیمتی پایین تر از ساده ترین چاه ارت ، طول عمری حداقل سه الی چهار برابر نسبت به چاه ارت، عدم نیاز به احیاء مجدد ، امکان نصب چندین دستگاه در مجاورت یکدیگر (فاصله ای حداقلی بین دو چاه ارت متوالی 3 الی 20 متر می باشد و این شرایط در بسیاری از تاسیسات برای استفاده از چاه ارت محدودیت ایجاد می نماید) ، امپدانس بسیار پایین که به مدت 10 سال زیر یک اهم گارانتی می گردد، این دستگاه را که هیچ گونه مشابه داخلی و خارجی ندارد و در دسته فناوری های New Tech طبقه بندی می شود تبدیل به جایگزینی مطمئن برای تامین ارت حفاظتی تجهیزات نموده است.